Skip to main content

Voljeli ih ili ne, nije važno – Birkenstock natikače su jedne od onih cipela iz kojih nikad ne želimo izaći, a one nikako ne žele izaći iz mode.

Natikače su nekad bile rezervirane isključivo za plažu, ali proteklih nekoliko godina (čak i više) će naš omiljeni par pronaći mjesto u svakom našem ljetnom outfitu. Neočekivana kombinacija s romantičnim ljetnim haljinama i ležeran dojam koji donose u opuštenije ljetne poslovne kombinacije čine sportske i Birkenstock modele neizostavnob nepretencioznom svestranom obućom od koje se ne odvajamo.

Birkenstock – spominje se još u starim crkvenim knjigama

Osnovan davne 1774. godine, njemački brend Birkenstock specijalizirao se za proizvodnju visokokvalitetnih i udobnih cipela. Iako su kroz godine imali periode promjenjive popularnosti, posljednje tri godine doživjeli su veliki uspjeh na svjetskoj street style sceni.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Oliwia Walczak (@olivialczak)

Obućarsko ime Birkenstock zapravo ima impresivnu povijest dugu gotovo 250 godina. U njemačkim crkvenim knjigama iz sela u blizini Frankfurta još 1774. izvjesni Johann Adam Birkenstock bio je zaveden kao postolar. No kao brend i kompanija vezana uz obuću Birkenstock počinje ozbiljnije postojati tek krajem 19. stoljeća. Konrad Birkenstock tada u Frankfurtu otvara dvije trgovine u kojima prodaje obuću s inovativnim valovitim gornjim dijelom potplata, koji je više odgovarao stvarnom obliku stopala, umjesto da bude u potpunosti plosnat, kao što je tada bila praksa.

U prvom dijelu 20. stoljeća Birkenstock se prebacuje na proizvodnju gumenih umetaka za stopala koji su se mogli staviti u bilo koje cipele, a u obiteljski biznis uključuje se Konradov sin Karl. Njih dvojica su ostavila značajan trag u njemačkoj ortopediji organizirajući predavanja za liječnike i objavljujući publikacije koje su se bavile brigom za stopala.

Sredinom šezdesetih Karl na poznatu valovitu osnovu potplata stavlja kožni remenčić i proizvodi prve sandale po kojima je kompanija danas poznata. Karl je vlastitim eksperimentima, miješanjem lateksa i pluta, došao i do sastava materijala od kojeg se danas izrađuju potplati sandala Birkenstock.

Procvat brenda se dogodio kad se Margot Fraser vratila se iz Sjedinjenih Američkih Država u rodni kraj u Njemačkoj i kupila jedne Birkenstockove sandale. Ugodno iznenađena udobnošću, predložila je kompaniji da započne prodaju u SAD-u. Prvi kupci ovih tada neuglednih sandala bili su vlasnici kalifornijskih dućana hranom te su nakon nekog vremena uz voće i povrće počeli prodavati i sandale. Procvat brenda i popularnost koja traje još i danas (i ne jenjava) krenuo je u 2012. zahvaljujući modnoj reviji kuće Céline na kojoj su se modeli pojavili u Birkenstock sandalama obloženima krznom. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Inês Isaías (@inesisaias)

Revolucionarne suradnje i popularni modeli

Birkenstock se može pohvaliti i povijesnom suradnjom s Manolom Blahnikom, koja je izazvala veliki interes. Među najpopularnijim modelima su Arizona natikače u zemljanim tonovima i Boston papuče, a za one sklonije modnim eksperimentima, tu su i šarmantni London i Naples modeli, koji podsjećaju na moderne koledžice koje su ove godine izuzetno popularne.

Ove godine je prašinu podigla suradnja s brendom Keith, modeli će biti dostupni od 12.7, a kakvi će biti prodajni rezultati to ćemo tek vidjeti.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kith & Kin (@kithandkin)

Big Buckle je osvojio srca u trenu

Omiljeni modeli Arizona i Madrid su prije nekoliko sezona dobili efektan update u obliku velike kopče. Instantna popularnost Big Buckle modela osigurala im je stalno mjesto u Birkenstock kolekciji, a ove sezone velike kopče dobile su i novo, još bolje i privlačnije izdanje.

Close Menu

Muzeološke aktivnosti projekti su neprofitne udruge Muzej fjake – Institut za kulturološko i znanstveno proučavanje fjake.

Udruga “Muzej fjake” osnovana je 2023. godine s ciljem provođenja različitih kulturnih, umjetničkih i edukativnih aktivnosti kako bi istražila fenomen fjake – osjećaja i običaja uvjetovanih geografskim položajem Dalmacije. Cilj je promocija fjake unutar i izvan Hrvatske, promicanje umjetničkog stvaralaštva afirmiranih i neafirmiranih umjetnika Dalmacije te poticanje suvremene umjetnosti i kulture tematski vezane uz to područje.

Temeljna platforma Udruge je Muzej fjake, koja sadrži tri međusobne povezana, ali odvojena segmenta – online Muzej fjake, Magazin sporog življenja i Institut fjake.