Voljeli ih ili ne, nije važno – Birkenstock natikače su jedne od onih cipela iz kojih nikad ne želimo izaći, a one nikako ne žele izaći iz mode.
Natikače su nekad bile rezervirane isključivo za plažu, ali proteklih nekoliko godina (čak i više) će naš omiljeni par pronaći mjesto u svakom našem ljetnom outfitu. Neočekivana kombinacija s romantičnim ljetnim haljinama i ležeran dojam koji donose u opuštenije ljetne poslovne kombinacije čine sportske i Birkenstock modele neizostavnob nepretencioznom svestranom obućom od koje se ne odvajamo.
Birkenstock – spominje se još u starim crkvenim knjigama
Osnovan davne 1774. godine, njemački brend Birkenstock specijalizirao se za proizvodnju visokokvalitetnih i udobnih cipela. Iako su kroz godine imali periode promjenjive popularnosti, posljednje tri godine doživjeli su veliki uspjeh na svjetskoj street style sceni.
View this post on Instagram
Obućarsko ime Birkenstock zapravo ima impresivnu povijest dugu gotovo 250 godina. U njemačkim crkvenim knjigama iz sela u blizini Frankfurta još 1774. izvjesni Johann Adam Birkenstock bio je zaveden kao postolar. No kao brend i kompanija vezana uz obuću Birkenstock počinje ozbiljnije postojati tek krajem 19. stoljeća. Konrad Birkenstock tada u Frankfurtu otvara dvije trgovine u kojima prodaje obuću s inovativnim valovitim gornjim dijelom potplata, koji je više odgovarao stvarnom obliku stopala, umjesto da bude u potpunosti plosnat, kao što je tada bila praksa.
U prvom dijelu 20. stoljeća Birkenstock se prebacuje na proizvodnju gumenih umetaka za stopala koji su se mogli staviti u bilo koje cipele, a u obiteljski biznis uključuje se Konradov sin Karl. Njih dvojica su ostavila značajan trag u njemačkoj ortopediji organizirajući predavanja za liječnike i objavljujući publikacije koje su se bavile brigom za stopala.
Sredinom šezdesetih Karl na poznatu valovitu osnovu potplata stavlja kožni remenčić i proizvodi prve sandale po kojima je kompanija danas poznata. Karl je vlastitim eksperimentima, miješanjem lateksa i pluta, došao i do sastava materijala od kojeg se danas izrađuju potplati sandala Birkenstock.
Procvat brenda se dogodio kad se Margot Fraser vratila se iz Sjedinjenih Američkih Država u rodni kraj u Njemačkoj i kupila jedne Birkenstockove sandale. Ugodno iznenađena udobnošću, predložila je kompaniji da započne prodaju u SAD-u. Prvi kupci ovih tada neuglednih sandala bili su vlasnici kalifornijskih dućana hranom te su nakon nekog vremena uz voće i povrće počeli prodavati i sandale. Procvat brenda i popularnost koja traje još i danas (i ne jenjava) krenuo je u 2012. zahvaljujući modnoj reviji kuće Céline na kojoj su se modeli pojavili u Birkenstock sandalama obloženima krznom.
View this post on Instagram
Revolucionarne suradnje i popularni modeli
Birkenstock se može pohvaliti i povijesnom suradnjom s Manolom Blahnikom, koja je izazvala veliki interes. Među najpopularnijim modelima su Arizona natikače u zemljanim tonovima i Boston papuče, a za one sklonije modnim eksperimentima, tu su i šarmantni London i Naples modeli, koji podsjećaju na moderne koledžice koje su ove godine izuzetno popularne.
Ove godine je prašinu podigla suradnja s brendom Keith, modeli će biti dostupni od 12.7, a kakvi će biti prodajni rezultati to ćemo tek vidjeti.
View this post on Instagram
Big Buckle je osvojio srca u trenu
Omiljeni modeli Arizona i Madrid su prije nekoliko sezona dobili efektan update u obliku velike kopče. Instantna popularnost Big Buckle modela osigurala im je stalno mjesto u Birkenstock kolekciji, a ove sezone velike kopče dobile su i novo, još bolje i privlačnije izdanje.